Навукова-педагагічныя школы БДЭУ

Навукова-педагагічная школа па нацыянальнай эканоміцы
Кіраўнік: доктар эканамічных навук, прафесар, ганаровы прафесар БДЭУ Шымаў Уладзімір Мікалаевіч
Кіраўнік: доктар эканамічных навук, прафесар Фацееў Уладзімір Сяргеевіч
Навукова-педагагічная школа па нацыянальнай эканоміцы як інтэлектуальная сістэма выконвае важную даследчую функцыю па распрацоўцы канцэптуальных, навукова-метадычных, інструментальна-прыкладных палажэнняў і рэалізацыі сацыяльна-эканамічнай палітыкі дзяржавы (стварэнне новых ведаў), а таксама педагагічную функцыю, накіраваную на сістэматызаваны выклад тэарэтычных прымянення педагагічных тэхналогій, якія носяць вытворчую (рэпрадуктыўную), сацыяльную і гуманітарную (творчую) накіраванасць (перадача ведаў новым пакаленням вучоных), тым самым ствараючы адукацыйную, навуковую і камунікатыўную прастору для зносін, фарміруючы адукацыйны і навуковы патэнцыял краіны.
Навукова-педагагічная школа эканомікі і кіравання на прадпрыемстве

Развіццё глабалізацыі, крызісныя працэсы і асаблівасці посткрызіснай эканомікі патрабуюць стварэння новых мадэляў кіравання на ўсіх узроўнях гаспадарання, пераасэнсавання форм і метадаў вядзення бізнесу. Навукова-педагагічная школа эканомікі і кіравання на прадпрыемстве, працягваючы шматгадовыя традыцыі класічнай эканамічнай адукацыі, у цяперашні час забяспечвае фармаванне сістэмных ведаў, навыкаў і ўменняў, якія ўлічваюць патрабаванні сучасных эканамічных рэалій. Аптымальна спалучаючы ў адукацыйным працэсе высокапрафесійнае педагагічнае майстэрства, навукова-даследчы патэнцыял і маральныя асновы беларускай дзяржаўнасці, удзельнікі школы ў поўнай меры рэалізуюць прынцып, выбраны ў якасці дэвізу кафедры эканомікі прамысловых прадпрыемстваў - ядра школы "SCIENTIA VINСES" "Навукай перамагаць!".
Навукова-педагагічная школа фінансаў
Кіраўнік: доктар эканамічных навук, прафесар Сарокіна Тамара Уладзіміраўна
Навукова-педагагічная школа бухгалтарскага ўліку, аналізу гаспадарчай дзейнасці, кантролю, рэвізіі і аўдыту


Навуковыя даследаванні ў сферах бухгалтарскага ўліку, эканамічнага аналізу і кантролю павінны быць накіраваны на ўмацаванне нацыянальнай эканомікі ў цэлым і на павышэнне эфектыўнасці дзейнасці суб'ектаў гаспадарання ў прыватнасці. Вынікамі сваіх даследаванняў улікова-аналітычная навука заклікана забяспечваць стабільнасць фінансавага стану бізнес-структур, аператыўны пошук, дакладную ацэнку і максімальна поўнае выкарыстанне ўсіх існуючых рэзерваў, здольных забяспечваць устойлівае функцыянаванне прадпрыемстваў, галін і рэгіёнаў краіны. Цяпер інфармацыйнае забеспячэнне кіравання павінна будавацца на аснове новых тэарэтыка-метадалагічных прынцыпаў, канцэпцый і стандартаў, пры дапамозе сучасных прыёмаў, форм і метадаў улікова-аналітычных ацэнак і кантрольных працэдур, здольных аб'ектыўна, усебакова і комплексна апісваць эканамічныя працэсы і з'явы гаспадарчага жыцця. На вырашэнне гэтых актуальных праблем накіравана дзейнасць навукова-педагагічнай школы бухгалтарскага ўліку, аналізу гаспадарчай дзейнасці, кантролю, рэвізіі і аўдыту БДЭУ.
Навукова-педагагічная школа статыстыкі

У складзе айчыннай статыстыкі сфарміраваліся дзве яе складовыя часткі: статыстыка як від практычнай дзейнасці і статыстыка як навука. Прадметам даследаванняў навукова-педагагічнай школы статыстыкі з'яўляецца метадалогія статыстычнага мадэлявання і аналізу заканамернасцяў паводзін масавых сацыяльна-эканамічных з'яў і працэсаў (статыстычных заканамернасцяў) на мікра- і макраўзроўні эканомікі Рэспублікі Беларусь.
Навукова-педагагічная школа маркетынгу

Глабалізацыя сусветнай эканомікі, якая ўсё больш узмацняецца, і далейшае развіццё рынкавых адносін абумовіла мэтазгоднасць перагляду асобных палажэнняў тэорыі класічнага маркетынгу. Як вядома, у аснове канцэпцыі апошняга пакладзена здагадка аб неабходнасці забеспячэння больш высокага ўзроўню якасці жыцця. Забеспячэнне высокай якасці стала вынікам аб'ектыўнай неабходнасці развіцця запатрабаванняў чалавека. Чалавечыя запатрабаванні шматлікія і разнастайныя. Па меры развіцця грамадства павялічваюцца і пашыраюцца запатрабаванні яго чальцоў. Асноўная задача маркетынгу і складаецца ў тым, каб своечасова выявіць існуючыя чалавечыя патрэбы і запатрабаванні і забяспечыць іх больш поўнае задавальненне. Каб зрабіць гэта, нараўне з развіццём запатрабаванняў чалавека павінна ўдасканальвацца і развівацца тэорыя маркетынгу. Менавіта на гэтыя праблемы арыентавана работа навукова-педагагічнай школы маркетынгу.
Навукова-педагагічная школа сусветнай эканомікі

Працэсы глабалізацыі абумовілі ўзаемасувязь дзяржаў свету і залежнасць эканамічнага росту асобна ўзятай краіны ад стану сусветнай эканомікі. У сувязі з гэтым асноўнай мэтай навукова-педагагічнай школы сусветнай эканомікі з'яўляецца развіццё новых навуковых ведаў у сферы міжнародных эканамічных адносін праз навукова-даследчую дзейнасць, накіраваную на развіццё сусветнай эканомікі як навукі, выяўленне асаблівасцей праяўлення знешнеэканамічных сувязей Рэспублікі Беларусь, фарміраванне навуковага і адукацыйнага патэнцыялу краіны. Аб'ектыўная неабходнасць стварэння навукова-педагагічнай школы сусветнай эканомікі абумоўлена набыццём Рэспублікай Беларусь права на самавызначэнне, з прычыны чаго яна набыла статус суб'екта ў сусветнай супольнасці з правам вядзення знешнеэканамічнай дзейнасці, непасрэднага ўдзелу ў развіцці і рэгуляванні міжнародных эканамічных адносін, што абумовіла патрэбнасць у навуковай распрацоўцы адпаведнасці.
Навукова-педагагічная школа матэматычных метадаў эканомікі

Асноўнай мэтай навукова-педагагічнай школы матэматычных метадаў эканомікі з'яўляецца распрацоўка тэарэтыка-метадычнай базы для сістэмнай рэалізацыі інструментальнай і тэхналагічных метадаў сродкі для павышэння абгрунтаванасці кіраўніцкіх рашэнняў на ўсіх узроўнях эканомікі, а таксама ўдасканаленне інфармацыйных тэхналогій вырашэння эканамічных задач і эфектыўная іх экспансія ў новыя эканамічныя дадаткі.
Навукова-педагагічная школа кіравання вытворчасцю

Самая складаная навука, практыка і мастацтва - кіраванне людзьмі. Наша навукова-педагагічная школа кіравання вытворчасцю прызначана для набыцця новых ведаў і вопыту на аснове сінтэзу інфармацыі, уменняў і практыкі. У школе набываюцца навыкі рашэння кіраўнічых задач. Лідэрам не столькі нараджаюцца, колькі становяцца.
Навукова-педагагічная школа эканомікі і кіравання ў гандлі

Гандаль з'яўляецца сувязным звяном паміж вытворцамі і спажыўцамі. Эфектыўна якая працуе гандлёвая галіна шмат у чым вызначае ступень задавальнення запатрабаванняў насельніцтва, і ў канчатковым выніку ўзровень яго жыцця. Навукова-педагагічная школа эканомікі і кіравання ў гандлі выконвае важнейшую функцыю ў галіне распрацоўкі канцэпцыі развіцця гандлю ва ўмовах глабалізацыі, прыкладных даследаванняў у галіне экспартна-імпартных аперацый, фарміравання тавараправодных сетак, інавацыйнага развіцця галіны, а таксама педагагічную функцыю ў галіне падрыхтоўкі навуковых работнікаў вышэйшай кваліфікацыі.